قیمت آهک کلوخه

قیمت آهک کلوخه

سنگ آهک یک سنگ رسوبی است که عمدتاً از کربنات کلسیم (کلسیت) یا کربنات مضاعف کلسیم و منیزیم (دولومیت) تشکیل شده است. معمولاً از فسیل‌های ریز، قطعات پوسته و سایر بقایای فسیل‌شده تشکیل شده است. این فسیل‌ها اغلب با چشم غیرمسلح در معاینه دقیق سطح سنگ قابل مشاهده هستند، اما همیشه این طور نیست. برخی از انواع سنگ آهک دارای دانه بسیار ریز و برخی دیگر به صورت درشت هستند که به آن ها آهک کلوخه گفته می شود. قیمت آهک کلوخه با توجه به این که دارای دانه های درشت است پایین تر از آهک ریز است. دانستن کاربردها و عوامل موثر در قیمت آهک کلوخه می تواند به شما در خریدی مطمئن کمک کند پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین خرید را تجربه کنید.

قیمت آهک کلوخه

آهک کلوخه دارای چه مشخصاتی می باشد؟

آهک کلوخه معمولا خاکستری است، اما ممکن است سفید، زرد یا قهوه ای نیز باشد. این سنگ نرم است و به راحتی خراشیده می شود. در هر اسید معمولی به آسانی جوش می زند. سنگ‌های آهک ممکن است از نظر بافت و تخلخل بسیار متفاوت باشند از کوکینا، که ماتریسی از پوسته‌های دریایی کامل یا تکه‌ای است که توسط کلسیت سیمان شده است، تا آهک‌های اولیتی و آهک‌های میکروکریستالی که ساختار آن‌ها به قدری ریز است که تنها با بزرگنمایی قابل مشاهده هستند. باقیمانده های سنگ آهک می تواند در طی رویدادهای زمین شناسی عمده دچار دگرگونی شوند که منجر به تبلور مجدد به صورت مرمر می شود. به دلیل این که مشخصات این سنگ ها متفاوت است بنابراین قیمت آهک کلوخه همانند پودر جوشقان نیز متفاوت خواهد بود بنابراین در هنگام خرید به مشخصات و ویژگی های آن دقت کنید.

آهک کلوخه

چرا باید از آهک کلوخه یا سنگ آهک استفاده کرد؟

1. سنگ آهک بسیار بادوام است

سنگ آهک یا آهک کلوخه به دلیل دوام فوق‌العاده‌اش در صنعت ساخت‌وساز بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و یک مصالح ساختمانی ایده‌آل برای سازه‌هایی است که برای نسل‌ها دوام دارند. آهک کلوخه که از کربنات کلسیم تشکیل شده است، می تواند در برابر هوا و فرسایش مقاومت کند و در طول صدها سال قوی و پایدار بماند. با حداقل تعمیر و نگهداری مورد نیاز، سنگ آهک برای ساختمان های شاخص، بناهای تاریخی و نماهایی که طول عمر و نگهداری کم در اولویت هستند، عالی است. دوام و قیمت آهک کلوخه باعث شده است که این محصول به عنوان یک مصالح ساختمانی قابل اعتماد برای پروژه های ساختمانی در بخش دولتی و خصوصی مورد استفاده قرار گیرد.

2. مقرون به صرفه بودن

قیمت آهک کلوخه یکی دیگر از موارد استفاده از آن است. سنگ آهک یک محصول سنگ طبیعی مقرون به صرفه برای پروژه های ساختمانی و نوسازی است. این سنگ یکی از فراوان‌ترین سنگ‌های رسوبی است، بنابراین در مقایسه با واردات سنگ‌های عجیب و غریب، مقرون به صرفه است. می توانید آهک کلوخه را از معادن و کارخانه ها تهیه کنید تا هزینه های حمل و نقل خارج از کشور را از بین ببرید و آن را به یک ماده مقرون به صرفه تبدیل کنید. بعلاوه، سهولت برش، کنده کاری و نصب سنگ آهک بر کارایی آن افزوده است. طول عمر و دوام طولانی سنگ آهک نیز ارزش بسیار خوبی را ارائه می دهد و در طول چندین دهه استفاده از سایر مواد بهتر عمل می کند. با قیمت رقابتی، حداقل هزینه حمل و نقل و طول عمر، آهک کلوخه یک انتخاب عالی برای سازندگان و صاحبان خانه هایی است که خواهان طراحی زیبای سنگ طبیعی بدون ضرر و زیان هستند.

آهک کلوخه چیست و چه مزیت هایی دارد

3. تطبیق پذیری و جذابیت زیبایی شناختی

اگر شما می خواهید ساختمانتان عالی به نظر برسد. سنگ آهک دارای زیبایی طبیعی و تطبیق پذیری است که می تواند جذابیت بصری هر ساختمان را افزایش دهد و ظرافت و پیچیدگی را به آن اضافه کند. دانه‌های ریز سنگ آهک و رنگ‌های کم‌رنگ ظاهری صیقلی و مجلل ایجاد می‌کنند. بسیاری از معماران سنگ آهک را به دلیل توانایی آن در تکمیل طرح های ساختمانی مدرن و سنتی انتخاب می کنند. سنگ آهک با پرداخت های مختلف از برش ناهموار تا ریز تراشیده شده، می تواند با دیدگاه زیبایی شناختی پروژه های روستایی تا معاصر مطابقت داشته باشد. الگوهای ظریف و رنگ های خنثی آن گرما و شخصیت را به ساختمان ها می بخشد. با امکانات بی حد و حصر برای ظاهر سفارشی، سنگ آهک زیبایی بی نظیری را ارائه می دهد که ساختمان ها را به آثار هنری ارتقا می دهد. قیمت سنگ آهک با توجه به مزایا و ویژگی های که دارد بسیار مناسب و به صرفه است.

4. گزینه سازگار با محیط زیست

آهک کلوخه یک مصالح ساختمانی پایدار است زیرا فراوان است. این واقعیت که می توان آن را به صورت محلی تهیه کرد به کاهش انتشار کربن مرتبط با حمل و نقل کمک می کند. به عنوان مثال، آهک کلوخه قم، گونه ای محبوب است که در بلوک های بزرگ مستقیماً از منبع استخراج می شود. این به پروژه‌ها در سراسر ایران اجازه می‌دهد تا از سنگ آهک بادوام و باکیفیت از یک معدن منطقه‌ای استفاده کنند و اثرات زیست‌محیطی حمل‌ونقل از راه دور را مهار کنند. با وجود معادن فعال در سراسر کشور، تیم های ساختمانی می توانند بلوک های سنگ آهک را از اپراتورهای مجاور تهیه کنند. دسترسی و در دسترس بودن آهک کلوخه آن را به یک مصالح ساختمانی سبز تبدیل کرده است و قیمت آهک کلوخه را مقرون به صرفه و اقتصادی نگهداشته است.

5. در دسترس بودن گسترده آهک کلوخه

آهک کلوخه برای قرن ها یکی از رایج ترین سنگ های ساختمانی کشور بوده است. به عنوان یک ماده طبیعی به طور گسترده در دسترس، سنگ آهک منبع محلی و داخلی مصالح ساختمانی برای پروژه های ساختمانی در سراسر کشور است. ذخایر سنگ آهک گسترده ای در معادن در سراسر کشور یافت همانند شهر قم و قیمت خاک سنگ قم می شود که این سنگ رسوبی را برای معماران و سازندگان به طور یکسان در دسترس و مقرون به صرفه می کند. فراوانی در سراسر کشور به این معنی است که سنگ آهک یک گزینه مصالح ساختمانی در دسترس را فراهم می کند که برای استفاده به عنوان نمای خارجی، کفپوش داخلی، عنصر منظره یا صرفاً یک لمس تزئینی، نیازی به واردات سنگ های عجیب و غریب یا سخت به منبع ندارد.

6. سنگ مقاوم در برابر آب و هوا

سنگ آهک دارای خواص عایق طبیعی است که به تنظیم دما و کاهش مصرف انرژی کمک می کند. این بدان معنی است که می تواند هزینه های گرمایش و سرمایش شما را کاهش دهد. این ماده ساختمانی که از سنگ آهک تشکیل شده است، جرم حرارتی موثری را فراهم می کند که گرما را جذب و به آرامی آزاد می کند. قیمت سنگ آهک به عوامل مختلفی از جمله نوع سنگ، کیفیت، خلوص، حمل و نقل و … بستگی دارد بنابراین نمی توان قیمت واحدی را در نظر گرفت زیرا قیمت متناسب با شرایط تغییر پذیر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 10 =