قیمت پودر جوشقان

قیمت پودر جوشقان

پودر سنگ یکی از مصالح ساختمانی است که کاربردهای بسیار متنوعی دارد و در انواع مختلف به بازار عرضه می شود. قبل از خرید این محصول شما باید ابتدا با آن به خوبی آشنا شوید تا بتوانید شناخت درستی از آن داشته باشید. همان طور که گفتیم پودر سنگ انواع مختلفی دارد و با کیفیت و خلوص متفاوت در دسترس است یکی از بهترین و باکیفیت ترین پودر سنگ های موجود در بازار پودر جوشقان است. قیمت پودر سنگ جوشقان به عوامل مختلفی بستگی دارد که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت بنابراین تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید بیشتر با این محصول کاربردی آشنا شوید و خریدی مطمئن تر داشته باشید.

قیمت پودر جوشقان

پودر سنگ چیست ؟

قبل از این به قیمت پودر جوشقان بپردازیم ابتدا می خواهیم بدانیم پودر سنگ چیست و از چه موادی تشکیل شده است. زمانی که سنگ‌های معدنی را تحت فشار، خرد و به‌حالت پودری درمی‌آورند محصولی تولید می‌شود که به آن پودر سنگ می‌گویند. برای تولید این محصول که در صنایع مختلف کاربرد دارد با کمک دستگاه‌هایی همچون آسیاب کوبشی یا سنگ‌شکن بالمیل به‌منظور خردکردن سنگ‌ها استفاده می‌شود. بعد از کوبیده‌شدن، پودر را از سرند عبور می‌دهند تا در اندازه دلخواه جمع‌آوری شود. سنگ‌هایی که برای تولید این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل گرانیت، سنگ آهک، کربنات کلسیم، مرمر و گچ است‌. هر کدام از این سنگ‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد که تولید محصول از آن ها می‌تواند روی قیمت پودر سنگ تاثیرگذار باشد. قیمت پودر سنگ با توجه به مواد تشکیل دهنده و مرغوبیتی که نسبت به سایر پودر سنگ ها دارد بالاتر است.

پودر سنگ جوشقان

عوامل تاثیر گذار در قیمت پودر سنگ جوشقان چیست؟

شهر جوشقان واقع در استان اصفهان یکی از بهترین معادن برای استخراج سنگ های معدنی جوشقان است که در این شهر علاوه بر استخراج این سنگ های معدنی کارخانه های بزرگی در حال فعالیت هستند که کوبش و دانه بندی این ترکیبات را به انجام می رسانند. همان طور که گفتیم ویژگی ها و خواص فیزیکی و شیمیایی برتر و میزان کم تولید این محصولات باعث شده است که این ترکیبات گران تر از دیگر پودر سنگ های عرضه شده در بازار باشد. اما این محصولات ویژگی ‌های بسیار بهتری را در مقایسه با دیگر پودر سنگ ها از آن خود می نماید و در حال حاضر به واسطه داشتن بهترین خصوصیات در صنایع مختلف مورد بهره‌ برداری قرار می ‌گیرد. در ادامه به عوامل موثر در قیمت پودر جوشقان می پردازیم.

1. مش یا دانه بندی پودر سنگ جوشقان

دانه‌های پودر سنگ که با توجه به گذر آن ها از سرند مشخص می‌شود را مش می‌گویند. هر چقدر دانه بندی یا مش پودر سنگ ریزتر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است و قطعا قیمت بیشتری نیز دارد. پودر سنگ جوشقان نیز دارای دانه بندی بسیار ریز است بنابراین بها تمام شده این محصول را از دیگر پودرها متمایز می کند.

2. کیفیت سنگ استفاده شده در پودر سنگ

نوع و درجه سنگ استفاده شده در پودر سنگ می تواند بر قیمت پودر سنگ جوشقان موثر باشد. سنگ هایی که از معادن جوشقان استخراج می شود به دو دسته ممتاز و معمولی تقسیم می شوند. دسته ممتاز دارای رنگ سفید درخشان و منحصر به فرد است اما دسته معمولی مقداری کرم رنگ است و آن درخشش سفیدی را ندارد. به همین دلیل باید گفت قیمت این محصول حتی در دسته بندی های مختلف متفاوت است.

3. ترکیبات پودر سنگ

ممکن است شما با قیمت پایین این محصول مواجه شوید که برای شما سوال برانگیز باشد. باید بدانید در برخی از شهرها و مراکز فروش مصالح ساختمانی ترکیبات پودر سنگ دارای ناخالصی های بسیار زیادی است به همین دلیل با قیمت پایین تر از بازار و پودر سنگ جوشقان اصلی عرضه می شود. بنابراین باید توجه داشت که ترکیبات پودر سنگ بر قیمت پودر سنگ قم و یا جوشقان و یا انواع دیگر از این محصول اثرگذار است.

4. بسته بندی پودر سنگ

عوامل دیگری که می تواند در قیمت پودرسنگ جوشقان موثر باشد نوع بسته بندی این محصول می باشد. عرضه محصول در کیسه های با وزن بیشتر به مراتب مناسب تر از عرضه پودر در کیسه های با حجم کمتر می باشد. استاندارد عرضه پودرسنگ جوشقان کیسه ای 25 کیلوگرمی می باشد. در صورت درخواست مشتری عرضه به صورت فله نیز امکان پذیر می باشد. بنابراین برای این که خریدی به صرفه و اقتصادی داشته باشید با توجه به کاربردی که دارید می توانید این محصول را به صورت فله از درب کارخانه خریداری کنید.

5. فاصله کارخانه تا مقصد مورد نظر

فاصله کارخانه تا مقصد شما نیز می تواند نقش مهمی در قیمت پودر سنگ جوشقان داشته باشد. هنگام خرید برای این که بتوانید با قیمت مناسب تری این محصول را خریداری کنید سعی کنید از کارخانه های معتبر همجوار معادن این کار را انجام دهید شاید مسیر کرایه حمل بار برای شما کمی بیشتر تمام شود اما می توانید محصولی با کیفیت و اصل خریداری کنید زیرا کیفیت محصول می تواند در نتیجه نهایی کار شما موثر باشد. به خصوص اگر بخواهید از پودر سنگ در نمای ساختمان خود استفاده کنید.

قیمت جوشقان قم

قیمت ای متریال با توجه به کاربرد آن

قیمت پودر جوشقان با توجه به کاربردهایی که دارد متفاوت است زیرا این محصول دارای کاربردهای بسیار زیادی در زندگی بشر است و بیشترین زمینه مصرفی محصولات در ساختمان سازی و در جاده سازی دیده می‌ شود. از این تولیدات به صورت مستقیم در ساخت و ساز یا برای تولید مصالح ساختمانی مانند بلوک، آجر و سیمان استفاده می شود. صنایع کاغذ سازی از دیگر مصارف عمده پودر سنگ جوشقان هستند که در حجم های بالایی از این محصولات استفاده می‌ نمایند. خوشبختانه در سال‌ های اخیر با پیشرفت تکنولوژی تولیدکنندگان کاغذ توانستند اقدام به جایگزینی پودر سنگ های جوشقان با مشخصات تولیدی خاص به جای برخی از کاغذ باطله ها در پروسه تولیدی خود نمایند.
علاوه بر موارد گفته شده صنایعی مانند ذوب آهن و تولید فولاد، تولید آسفالت، زهکشی کانال‌ ها، صنعت کشاورزی، دفن زباله‌ های عفونی، درزگیری و کاشی و سرامیک جزو مصارف صنعتی پودر سنگ جوشقان می باشند.

سخن پایانی

همان طور که گفتیم قیمت پودر سنگ جوشقان به عوامل بسیار متنوعی از جمله دانه بندی، کیفیت، ترکیبات، مسافت، بسته بندی، حمل و نقل و… بستگی دارد به همین دلیل نمی توان قیمت دقیقی از آن بیان کرد. به علاوه نوسانات بازار ارز نیز می تواند در قیمت پودر جوشقان موثر باشد. برای داشتن خریدی مطمئن و اقتصادی حتما به نکات گفته شده در مقاله دقت کنید زیرا محصول مرغوب نتایج خوب و ماندگاری را برای شما به همراه خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 16 =