کلوخه کربنات کلسیم

کلوخه کربنات کلسیم

یک ماده معدنی به نام کربنات کلسیم نیز به عنوان سنگ آهک، پودر سنگ، سنگ مرمر و غیره شناخته می شود که کلسیت جزء اصلی آن است. CaCO3 فرمول شیمیایی است. کلوخه کربنات کلسیم معمولاً در ساخت رنگ، کاغذ، منسوجات و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می شود. همچنین در داروها، آلیاژهای فلزی، خمیر دندان و بسیاری از محصولات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و تامین کننده پودر کربنات کلسیم با ارائه مواد با کیفیت به تمامی این صنایع نقش مهمی ایفا می کند.

کلوخه کلسیم کربنات

انواع کلوخه کربنات کلسیم

کربنات کلسیم را می توان بر اساس تکنیک های مختلف تولید به کربنات کلسیم فعال، کربنات کلسیم سنگین و کربنات کلسیم سبک تقسیم کرد.

این ها چگونه ساخته می شوند؟

کربنات کلسیم آسیاب شده نام دیگری برای کربنات کلسیم سنگین است و از مواد معدنی کربناته طبیعی مانند کلسیت، مرمر، سنگ آهک و غیره مشتق شده است. این محصول یک پرکننده پودر غیر آلی معمولی است.

کلوخه کربنات کلسیم رسوبی نام دیگر کربنات کلسیم سبک است. به کربنات کلسیم سبک معروف است زیرا حجم رسوب آن بیشتر از GCC است. معمولاً به صورت شیمیایی تولید می شود و معمولاً نیاز به کلسینه کردن در کوره دارد.

پوشش سطحی دوغاب کلوخه کربنات کلسیم رسوب شده با اسیدهای چرب (اسید استئاریک) و یک عامل جفت کننده تیترات، به دنبال فیلتراسیون و خشک کردن دوغاب PCC پوشش داده شده، پودر کربنات کلسیم فعال (ACC) تولید می کند. اندازه ذرات و ساختار کریستالی دقیقاً تحت تأثیر دما، غلظت واکنش دهنده و سایر متغیرهای فرآیند قرار می گیرند.

پودر کربنات کلسیم

کاربردهای صنعتی پودر کربنات کلسیم

بیایید به عمق بیشتری در مورد چگونگی استفاده از کلوخه کربنات کلسیم در صنایع مختلف بپردازیم.

کلاسورها و درزگیرها

یکی از مهم‌ترین زیربخش‌های صنایع شیمیایی ریز، چسب‌ها و درزگیرها هستند که عملاً در هر بخش صنعتی کاربرد دارند. مزایای کلوخه کربنات کلسیم اصلاح شده با سطح شامل توزیع اندازه ذرات باریک، سطح ویژه بالا، حداقل جذب آب و روغن و سایر خواص آن است.

نانو کربنات کلسیم در حال حاضر ماده اولیه ای است که در کشورهای صنعتی برای ساخت چسب های واکنشی، چسب های ذوب داغ، چسب های نئوپرن، چسب های پایه آب و درزگیرها استفاده می شود. عملکرد چسب محصولات آن با فرض کاهش هزینه ها بسیار افزایش یافته است.

صنعت ساخت و ساز

ساختمان برای عملکرد بهتر به کلوخه کربنات کلسیم نیاز دارد. این محصول می تواند به عنوان یک افزودنی سیمان و همچنین یک عنصر ساختمانی (مانند سنگ مرمر) عمل کند. برای چسباندن آجر، بلوک‌های بتنی، سنگ‌ها، ترکیبات لاستیکی و کاشی از آن برای ایجاد ملات استفاده می‌شود. آهک و دی اکسید کربن اجزای حیاتی در تولید فولاد، شیشه و کاغذ در هنگام تجزیه کربنات کلسیم هستند. پودر کربنات کلسیم در محیط های صنعتی برای خنثی کردن شرایط اسیدی خاک و آب به دلیل ویژگی های مقاوم در برابر اسید استفاده می شود.

صنعت کاغذ

یکی از بزرگترین مشتریان تامین کننده کلوخه کربنات کلسیم، بخش کاغذ است. هنگام تولید کاغذ، کربنات کلسیم بیشتر به عنوان پرکننده استفاده می شود. مقدار قابل توجهی پودر کربنات کلسیم به کاغذ اضافه می شود تا از استحکام کششی و سفیدی آن اطمینان حاصل شود و همچنین هزینه های تولید کاهش یابد.

استفاده گسترده از کربنات کلسیم در صنعت کاغذ نتیجه گذار جهانی از فرآیندهای کاغذ سازی اسیدی به قلیایی یا خنثی است. شفافیت و براقیت بالا، اندازه ذرات همگن و حفظ رنگ عالی تنها چند مزیت استفاده از پودر کربنات کلسیم به عنوان پرکننده کاغذ است.

صنعت رنگ

کلوخه کربنات کلسیم هم به عنوان اسکلت و هم به عنوان رنگدانه سفید همانند قیمت آهک کلوخه در پوشش ها عمل می کند و صنعت رنگ را به بازار بزرگی برای تامین کننده پودر کربنات کلسیم در ایران تبدیل می کند. کربنات کلسیم را می توان به عنوان رنگدانه تقویت کننده در رنگ استفاده کرد، زیرا رنگ آن سفید است، قیمت کمتری نسبت به لاتکس و حلال دارد و ذرات ریزتر و یکنواخت تری دارد.

پر کردن کربنات کلسیم می تواند نفوذپذیری و رسوب پرایمر را به سطح پایه بهبود بخشد. پودر کربنات کلسیم می تواند رنگ خمیری را غلیظ کند و عملکردهای پرکننده و تراز را انجام دهد.

کلوخه کربنات کلسیم
صنعت داروسازی

یکی از عناصر حیاتی فرهنگ در بخش داروسازی، کلوخه کربنات کلسیم است. عملکرد آن شامل رساندن کلسیم و همچنین عمل به عنوان یک بافر برای جلوگیری از تغییرات pH در طی تخمیر و کشت پایدار است. در نتیجه، در بخش داروسازی، کربنات کلسیم به عنوان یک بافر برای تخمیر میکروبی عمل می کند. معمولاً به عنوان پرکننده در قرص های دارویی استفاده می شود و عملکرد دارویی خاصی در قرص های تسکین دهنده اسید دارد.

صنعت پلاستیک

در پر کردن پلیمرهایی مانند پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی اتیلن (PE) و پلی پروپیلن، کلوخه کربنات کلسیم به طور مکرر (PP) استفاده می شود. به منظور افزایش برخی از کیفیت های محصولات پلاستیکی و گسترش دامنه استفاده از آن ها، کربنات کلسیم اضافه می شود و تامین کننده پودر کربنات کلسیم نقش بزرگی در موفقیت تولید کنندگان پلاستیک ایفا می کند.

مزایای آن به شرح زیر است:

کلوخه کربنات کلسیم باعث افزایش سختی، براقیت و صافی سطوح اقلام پلاستیکی و همچنین پایداری ابعادی آن ها و افزایش مقاومت حرارتی آن ها می شود. آستیگماتیسم اقلام پلاستیکی باید بهبود یابد. علاوه بر این، رنگدانه‌های سفید گران‌تر را می‌توان با کربنات کلسیم که سفیدتر است جایگزین کرد. سودآوری زمانی افزایش می یابد که هزینه های تولید کاهش یابد.

صنعت لاستیک

یکی از اولین و پرکاربردترین پرکننده ها در تجارت لاستیک، پودر کربنات کلسیم است. به منظور افزایش حجم محصولات خود و صرفه جویی در لاستیک طبیعی گران قیمت یا لاستیک مصنوعی، مقدار قابل توجهی کلوخه کربنات کلسیم به لاستیک اضافه می شود. لاستیک با کربنات کلسیم بارگذاری می شود تا استحکام کششی، استحکام پارگی و مقاومت در برابر سایش آن را در مقایسه با ولکانیزه های لاستیک خالص افزایش دهد.

علاوه بر این، کربنات کلسیم به طور گسترده در صنایع مختلفی از جمله خمیر دندان، جوهر، بخش شیشه، لوازم آرایشی، خوراک و غیره استفاده می شود.

نتیجه

پودر کربنات کلسیم در صنایع مختلف کاربرد دارد. در تولید غذا، دارو و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می شود. همچنین در مصالح ساختمانی، به عنوان عامل فیلتراسیون و به عنوان پرکننده در پلاستیک ها استفاده می شود. این محصول یک کالای با ارزش است و می توان از آن به طرق مختلف استفاده کرد. لطفاً در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر درباره پودر کربنات کلسیم و خرید آن می توانید با ما در تماس باشید تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 6 =